woensdag 21 november 2007

Leve de bureaucratie!

Fietste vanavond om een uurtje of 20:30 richting bioscoop. En ja hoor bij de kruising zag ik ze al staan; 2 agenten met een bijbehorende “fiets jij toevallig zonder licht” controle. Dat deed ik dus inderdaad, de onlangs aangeschafte “knijperlampjes” natuurlijk thuis vergeten. De vaste lezers zullen zich herinneren dat ik enige tijd geleden al eens bekeurd ben voor dit misdrijf, als braaf burger daarna dus die lampjes gekocht, maarja…
De 2 agenten waren echter heel druk bezig van alles in hun boekjes te schrijven, ieder vergezeld van een arme fietser (maar dan stilstaand dus). “U hoeft niet te antwoorden”, hoor ik de agent denkbeeldig zeggen, “maar wat is de reden dat u zonder licht fietst” (verzin dan maar eens een creatief antwoord). Met een “god wat is het toch een lekker weertje houding” en helder verlichte ogen fiets ik de kruising over, elke blik richting agenten vermijdend. Ze waren echter te verdiept in hun proza om wat dan ook verder nog op te merken

Mag ook wel eens geroepen worden:
Leve de Bureaucratie!!

Geen opmerkingen: