zondag 11 november 2007

Poetry for life?

Ik was op Google naar plaatjes aan het neuzen met de zoekterm “poetry”. U kent het wel zo op een regenachtige vrije middag wat licht opvangen achter een beeldscherm. Nu leverde deze zoekterm niet echt inspirerende plaatjes op totdat ik gegrepen werd door deze beschreven dame. Klik voordat u verder leest, eens op de foto voor een grote weergave en laat het geheel op u inwerken.

U zult nu misschien zeggen, ja hèhè….een man die in zijn vrije tijd een beetje naar borsten zit te kijken “what’s new?”. Hoewel de borsten hier een rol van betekenis spelen gaat deze foto wat mij betreft dieper dan een kwijl en een zucht, laat ik eens een poging wagen:

Als eerste valt de tatoeage op haar onderarm op, concurrerend met haar borsten die aandacht opeisen. Frustrerend en tegelijkertijd uitdagend is het feit dat de tekst op haar onderarm niet geheel te ontcijferen is, wat staat er toch…? Al puzzelend flitsen mijn ogen telkens naar haar borsten, die daar zweven als komma’s na elk woord, haar volle lippen nemen een goede derde plaats in. Wat staat er toch, de naam van de foto is “poetry for life”, is het inderdaad een gedicht? En dan, als er weer een komma wordt geplaatst valt het sneetje onder haar rechterborst me plotseling op. Jezus, ze heeft neptieten oftewel siliconenborsten, een gevoel van nepheid vult me en haar volle lippen worden plots zichzelf; ontevreden met een “rot op” communicatie. Nu heb ik niet zo’n elitair gevoel bij gedichten maar toch, een vrouw met neptieten die interesse heeft in poëzie…ehm??
Mijn volgende stap is om de woorden die te ontcijferen zijn te googelen, wat weinig poëzie oplevert, wel een hoop ”slachtoffer-achtige” zelfhulpgroepen. Dit bevroren moment wordt naarmate ik langer kijk steeds triester en triester.

“poetry for life”? Of zie me, zie me, zie me alsjeblieft….

Wie kent de oorspronkelijke tekst? De inzender met de juiste tekst wint de koelkast!!!

6 opmerkingen:

jet zei

"beauty is in the eye of the beholder"


En wát als ze nou toen ze jong was gewoon van haar paard is gevallen, en daar toevallig nog een litteken heeft, en het wél echte borsten zijn? Is ze dan wél mooi? Mag ze dan wél van poezie houden?

'emptiness' kon ik oncijferen... zou je eerder boeddhistische links mee moeten google-en...

mooie tattoo trouwens.

Gerrit-Jan Visser zei

Wat ik wilde beschrijven is het proces van verandering door waarneming of hoe het denken de waarneming veranderd: Zoals een gruwelijke oorlogsfoto na langer kijken een poëtische schoonheid in zich kan dragen kan het mooie in lelijk veranderen.

"beauty is in the eye of the beholder". Yep

Leegte is een "gevuld woord" :-),niet alleen Boeddha preekte dit, ook de depressieven in allerlei psychiatrische instellingen kunnen je hier een hoop over vertellen...

Anoniem zei

poezie, zegt u
hoopt u

't zou ook zomaar
(en nu ga 'k fluisteren)
een duistere bezwering kunnen zijn
of een songtekst van hellraiser

weten wij veel
we weten niks
zij weet alles
maar niks van ons

och, de schoonheid in dat gegeven
alleen al

ik voel...
ik voel een gedicht opkomen!

Gerrit-Jan Visser zei

Mooi verwoord Sigrid!

Zou een gedicht kunnen opkomen als de mazelen? 's Avonds met een grieperig gevoel naar bed en 's ochtends opeens 3 strofes op een arm of borst.

Mail je me de foto van jouw gedicht? ;-)

Anoniem zei

zelfs een walvis met glaucoom ziet dat die '2 pointy things' gevuld zijn met iets synthetisch..
geeft niet weg dat de delicate doch ferme tattoo zoiets contradictorisch portretteert

Gerrit-Jan Visser zei

De kans dat een walvis en onze schone dame elkaar ontmoeten lijkt me verwaarloosbaar. Zou dit zelf op 0.000005 % willen stellen...
Edoch, de woorden blijven contradictorisch, ik hoor u.