woensdag 7 november 2007

Bewegingen

Vandaag voor het eerst sinds tijden naar fitness geweest. Vanaf de cardio-apparatuur kijk je uit op een ernaast gelegen bouwterrein, 3 grote hijskranen doen hun ding en stampen in samenwerking met allemaal kleine mannetjes heel grote kantoorflats uit de grond (de “beruchte” Amsterdamse Zuidas). Ja, een stad is als een mens, "work in progress", en fitness eigenlijk een soort van hijskraanbestuurder spelen, “mwah…kan nog wel 5 kilo bij”.

Langzaam wordt het donker en komen er mannen in pak binnen die zich omkleden, de bazen van de hijskranen en de kleine mannetjes. Nu de kleine mannetjes moe zijn, komen ook zij hier tillen en hun rondjes draaien. We zweten allemaal samen en bouwen om de tijd voor te blijven, uitgewoonde panden worden keer op keer gesloopt om plaats te maken voor iets anders.

Nieuwer dan nieuw stap ik even later naar buiten, adem diep in en als vanzelf ook weer uit. Voel me even één met het ritme...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

oh!
u bent stoer! de sportschool!
veel geld betalen om onder harde ende foute muziek andermans zweet te mogen inhaleren.
bovenaards dapper, dat vind ik u.

zelf doe ik thuis graag aan 'linken', kent u dat?
wacht, geef ik u een kennismakingsoefening.
kijkt u maar of 't u bevalt.

http://nl.youtube.com/watch?v=K6Mw6b1T50U

groet ik u.

Gerrit-Jan Visser zei

Hahaha...kon met mijn duurbetaalde spierpijn nog net mijn muisje de link laten volgen...

Coffee and cigarettes...yep goed is ie he. Wist je dat Jim Jarmusch deze film heeft gemaakt met "restmateriaal". Acteurs met wie hij een film draait liet hij 's avonds samen koffie drinken en gewoon ouwehoeren (geen script dus of whatsoever). Iggy Pop wordt hier helemaal weggezet door Tom Waits qua persoonlijkheid.

Stranger than paradise is ook een waanzinnige film van Jarmusch.