zondag 16 september 2007

Naveltruitjes

Op deze mooie “nazomerdag” zag ik ze weer, de onderbuiken van diverse vrouwen en meisjes. Niks mis mee, een mooie buik mag wat mij betreft getoond worden zeker met een paar mooie benen eronder. Ontroerd en helemaal vertederd raak ik echter van het volgende: Veel draagsters van een naveltruitje zie ik regelmatig “trekkende bewegingen” aan het kledingstuk maken (richting broekrand), alsof die bewust niet bedekte navel zo toch eigenlijk ook wel weer heel bloot is. Vraag me dan wel eens af of het misschien een gekrompen kledingstuk is en ze even niks anders in de kast had liggen. Na de “trekkende beweging” (wat dus weinig oplevert) kijkt zo’n vrouw dan even spiedend om zich heen, met een “heeft niemand dit gezien?” blik in de ogen.

Vrouwen die “jong sexy en wild” moeten lijken veranderen zo in kleine meisjes. Voor mij zit hierin echter precies de vertedering; een emotie die vaak opbloeit uit onverwachte tegenstrijdigheden.

Geen opmerkingen: