woensdag 26 september 2007

Lam Gods

Hehe...poeh...ben eruit! Na veel overpeinzen en de nodige logische deductie weet ik nu waarom Islamieten niet mogen drinken. Stel je Het volgende voor: Fatima klagend tegen de buurvrouw "Mohammed is(weer)lam (zucht)", kan niet toch, Mohammed Islam...jezelf gelijkstellen aan de heilige profeet is niks vergeleken bij deze heiligschennis. Steniging met echte Johnny Walkerflessen is het enige wat de harmonie dan nog een beetje zou kunnen redden. Besloten is toen om het maar bij het theeslurpen te houden.

Boeddhisten mogen ook geen alcohol drinken. Volgt u mij weer even om ook hier de logica van te achterhalen? "Was gisteren erg gezellig, zo hee Boeddha Islam geweest"...nope kan ook niet, volgelingen willen graag een duidelijk vakje zonder te veel keuze. "Hee Boeddha wat flik je me nou, ik snap et nie meer".

Katholieken daarentegen lusten wel een drankje. Er is daarom al eeuwen geleden nagedacht door schriftgeleerden hoe dit binnen de schrift te rechtvaardigen, ze kwamen met een sluitende oplossing en wel door het woord "lam" in een andere context te plaatsen. Dan wordt het dus "Ik kwam Jezus gisteren tegen, hij was lam Gods". Kijk, en dan heb je een kloppend geheel...

Ik ga lekker een kopje thee zetten.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik had het er gisteren op mijn eigen blog nog over....
In dat boekje van Coelho; "de alchemist", is er zo'n frase.... De alchemist zit te praten met een arabier en die neemt ineens een ferme slok alcoholische drank. Waarop de alchemist verbaasd vraagt; "Arabieren mogen toch helemaal geen alcohol nuttigen?"
De arabier antwoordt: "Ach, het is niet zozeer gif wat de mond ingaat, het is meer gif dat er uitkomt." Dat vind ik wel een sterke uitspraak ^_^

Gerrit-Jan Visser zei

Mooie tekst idd Lady. En ja, het bloed van christus wordt gezegd als de miswijn tevoorschijn komt. Hoe giftig kan dat nu zijn? HIV was er toen nog niet...

Anoniem zei

Giftig?....ik vond die miswijn superlekker en als "misdienette" kon ik daar nog weleens een stiekem lurkje van nemen.... Maar zelfs dat slokje bloed van God werd ons ineens onthouden.... dat "kon" niet meer. Bleef die pleurishosti een uur aan je verhemelte plakken ;--)

Gerrit-Jan Visser zei

Yep, en met dat geplak ging de Paus hameren op het gebruik van condooms... :-)

Anoniem zei

Aha... 8)