woensdag 12 december 2007

Schuim

Een gedicht van "zinnen verzetten". Op haar blog speelt ze met taal zoals een kind met klei, zonder hierbij overigens iets aan intelligentie in te boeten.

Schuim

ik wikkel je in
m'n zachtste droom.
het is mooi geweest
morgen breng ik je terug.

niet omdat ik je zat ben
maar omdat ik
nooit genoeg van je
zou hebben gekregen.

ik honger naar het wilde water,
naar mijn kleine boot hoog
op schreeuwend schuim.
-wat van liefde is zinkt niet-

maar in jouw stil koel meer
kan mijn hart
niet drijven.
hooguit tot wanhoop.

het is niet omdat jij
niet stroomt,
het is omdat ik
de golven zo nodig heb.

morgen breng ik je terug,
het is mooi geweest.
mijn zachtste droom.
ik wikkel je in.

Zie Blog van zinnen verzetten

4 opmerkingen:

Anoniem zei

waarde kuchende,

zo.
dat staat.
danks.

groet,

z. verzetten

Gerrit-Jan Visser zei

yep
En we laten ze staan
de zinnen.

Anoniem zei

"ingewikkeld" zou ook een mooie titel kunnen zijn...:--)

Anoniem zei

mja.
zelf heb ik nog even gedacht aan
'mummie'

en later aan
'onbegrijpelijk versje'
maar je moet niet alles
in de titel al weggeven he