zondag 6 januari 2008

Goddelijke metafoor

Zomaar een gedachte:

Een soort sociaal experiment wordt opgezet in Amsterdam, de gehele bevolking gaat 4 maanden “meespelen” in een documentaire. Iedereen blijft gewoon zijn dagelijkse ding doen maar krijgt voor dit “meespelen” een heel behoorlijke vergoeding. Niemand heeft de hoofdrol (aangezien er niet wordt ingezoomd) en we blijven dus allemaal in onze vertrouwde bijrolletjes (ja ik weet het, arme Katja Schuurman). Tussen de middag echter wordt iedereen verwacht in een immense crew-tent alwaar bedrijf X een uitstekende catering verzorgt, diegene die hier niet verschijnen worden (laten we zeggen) gedeporteerd naar Rotterdam. Na die 4 maanden wordt dit grootschalige filmexperiment exclusief uitgezonden in ( u raadt het al) Amsterdam.

Ehm….hoor ik u denken
Word ik hier even genept denken de slimmeriken.

Ik zei het al…zomaar een gedachte.
Of zou iedereen toch net een tikkeltje bewuster leven??

3 opmerkingen:

Anoniem zei

naar rotterdam?

rotterdam is een leuke stad hoor!
kent u rotterdam?
is echt een hele leuke stad.

Gerrit-Jan Visser zei

Neen

Ben de eerste om het toe te geven. Ken Rotterdam slechts als voorbijganger.

Voordat ik een Jihad aan mijn broek heb....Rotterdammers, mijn nederige excuses

Anoniem zei

waarom niet:)