maandag 4 mei 2009

dodenherdenking

Vandaag was ik in het centrum van Amsterdam; een aantal t-shirts gekocht en zowaar iets wat aardig in de buurt komt van een glitterjasje (tsja, de lente in mijn bol). Toen ik om een uur of 17:30 in de buurt van de dam voor een stoplicht stond waande ik me even in een politiestaat. Minstens 20 politiebusjes gevolgd door minstens 20 politie SUV's reden daar langs, allen gewapend met hun zwaailichten. Verbazing bij de omstanders die allen leken te twijfelen tussen de lach en een "wat is er in godsnaam aan de hand". Het voetgangerslicht was al een aantal keren van groen naar rood veranderd (nog meer politie geknipper, ze bleven maar komen) en tenslotte nam ik de stap, met gevaar voor eigen leven stak ik over voor een SUV die ergens ook twijfelde.

Ja, ik weet het nu zeker, mocht het oorlog worden zie je mij terug in het verzet.

Het applaus later op de dam nadat Cohen uitsprak nu speciaal blij te zijn met de aanwezigheid van onze koningin ontroerde me.

Tsja, het is een dunne lijn die democratie van ons...

Geen opmerkingen: