Liefde is geven
en/of liefde is nemen
Het kussentje zit te hard
of te zacht
of
Het kussentje is een kussentje
is een kussentje dus.
Het Nirvana is voor freaks.
zondag 10 mei 2009
Zen, deel 3
vrijdag 15 februari 2008
Valentijn
Valentijn weer achter de rug, weg de suikerzoete advertenties in alles wat leesbaar is. De commercie weet zo langzamerhand ook dit “feest” op te kloppen tot manische proporties: “GVD lul, je hebt geen Valentijnskadootje!!!”, “Ehm, schatje…luister…”.
In mijn nieuwsgierigheid naar welke heilige voor dit feest weer uit een stoffige kast is getrokken, stuitte ik op de volgende legende:
“Een jong paar kwam bij bisschop Valentijn met het verzoek hen te trouwen. De man was een heidense soldaat, de vrouw een Christen. Valentijn vond de liefde zwaarder wegen dan de wetten van de keizer en huwde het stel. Al gauw kwamen meerdere paren met hetzelfde verzoek. Hij werd aangegeven en gearresteerd. Toen hij voor de keizer moest verschijnen probeerde hij die te bekeren. Claudius voelde zich beledigd en liet Valentijn martelen en onthoofden. Dat gebeurde op 14 februari, maar het jaar is onduidelijk. Voor het vonnis werd uitgevoerd, zag hij nog kans het dochtertje van de gevangenisbewaarder een briefje toe te stoppen. Van je Valentijn, stond erop.”
Valentijn dus als een omverwerper van de heilige zuilen in naam der liefde!
Volgend jaar date ik met Valentijn graag een vrouw met hoofddoekje, zal ik geen moment moeilijk over doen als zij niet begint over haar maagdelijkheid.
(Bron: Wikipedia)
Gepost door
Gerrit-Jan Visser
op
23:51
3
reacties
Labels: advertenties, Gerrit-Jan, heilige, hoofddoekje, kadootje, liefde, maagdelijkheid, Valentijn, Visser
vrijdag 30 november 2007
vergeet-mij-nietje
In de middeleeuwen waren eens een ridder en zijn geliefde langs een rivier aan het wandelen. Bij het plukken van een bosje bloemen viel hij door de zwaarte van zijn harnas in het water. Terwijl hij verdronk gooide hij het bosje bloemen naar zijn geliefde en riep "Vergeet mij niet". Deze bloem is verbonden met romantiek en tragiek en werd vaak door vrouwen gedragen als teken van trouw en oneindige liefde.
Bron: Wikepedia
maandag 10 september 2007
maandag 3 september 2007
Handshake
Deze animatie over liefde en vrijheid is gemaakt door Patrick Smith. Vind dit een waanzinnige animatie; dit verhaaltje had zich overal af kunnen spelen maar wordt hier gesitueerd bij een bushalte, mooi mooi!
Doet mij denken aan de "bushalte" datingsites. Las een tijdje geleden ergens een artikel over deze sites (waar ik trouwens zelf ook ervaring mee heb), hierin wordt gesteld dat deze eerder meewerken aan de toename dan aan de afname van het aantal vrijgezellen. Zo'n datingsite is namelijk een hele grote virtuele "bushalte" waar het wel heel makkelijk wordt om anderen aan te spreken voor een wijntje of iets nog dichter bij het bed...Dus als dan na de verliefdheid deze persoon niet alleen maar positieve eigenschappen blijkt te bezitten is de stap terug naar de bushalte zo gemaakt.Nu is het natuurlijk de tijdsgeest die de datingsites voortbrengt en niet vice versa.
Gepost door
Gerrit-Jan Visser
op
17:37
3
reacties
Labels: datingsite, gebondenheid, liefde, vrijheid